preskoči na sadržaj

Osnovna škola Đurmanec

 

Poticanje čitanja:

 

 

U prvim razredima se provodi projekt: Rastimo uz bajke

Učenici, nakon upoznavanja knjižnice, uče kako treba postupati s knjigama, smišljaju pravila ponašanja koja će se koristiti u knjižnici i nakon toga krećemo u svijet bajki. Jednom tjedno učenici dolaze na sat čitanja u knjižnicu. Knjižničarka odabere priču koju im zatim pročita, prepriča ili prikaže putem projekcije. Nakon razgovora, učenici crtaju najdraži lik, događaj i sl. Ponekad priči mijenjaju kraj ili dodaju nove likove koji nadopunjuju tijek priče. Jedan sat učenici preuzimaju ulogu pripovjedača... Uz pomoć kockica pričalica zajedno smišljaju priču koju zatim ilustriraju i crteže stavljaju na pano. Cilj projekta je poticati djecu na čitanje kako bi što ranije usvojila tu naviku jer se čitanjem proširuje vokabular, razvija kreativnost, empatija, koncentracija, komunikacijske vještine i sl.   

 

Učenici 2. razreda dolaze u knjižnicu na radionice stvaranja časopisa i stripova. Cilj radionica je uvođenje djece u svijet različitih literatura jer su se do 2. razreda najčešće susretali sa slikovnicama. Časopisi i stripovi su djeci veoma zanimljivi pa se koristi prilika kako da kroz njih nauče nove komunikacijske vještine i još više zavole čitanje.

Projekt "Naša mala knjižnica"međunarodni je projekt nastao na inicijativu slovenske izdavačke kuće KUD Sodobnost prije petnaestak godina. Pažljivim odabirom autora, ilustratora i njihovih  djela, projekt NMK je u Sloveniji u kratkom vremenu postao vrlo popularan i hvaljen. 

NMK AKTIVNOSTI:

RAZMJENA KNJIŽNOG JUNAKA

Ustanove koje žele razmijeniti svog junaka s prijateljskom školom, vrtićem ili knjižnicom prijavljuju se internom prijavom nakon početka projekta. Izrađuju knjižnog junaka i šalju ga poštom prijateljskoj ustanovi. Junak putuje u siječnju, a kući se vraća krajem travnja. Pravo uzbuđenje tek tada počinje jer djeca-sudionici željno iščekuju pročitati što je doživio njihov knjižni prijatelj.

PISMO IZNENAĐENJA 

Svake godine zamolimo jednog autora ili ilustratora da nam napiše pismo iznenađenja. Tijekom godina skupili smo pisma raznih poznatih i voljenih autora i ilustratora poput Petera Škerla, Silvije Šesto, Kestutisa Kasparavičiusa…

Pisma iznenađenja od ove će godine dobiti svi sudionici projekta Naša mala knjižnica, a napisat će ih…

NAJČITATELJSKIJI KUTIĆ

Ponekad je potrebno osamiti se te u miru i tišini pregledati knjigu ili slikovnicu. A ponekad je baš lijepo sjesti u krug i s prijateljima promatrati ilustracije i pokušati osmisliti neku novu priču. Najčitateljskiji kutić nagradni je natječaj u kojem nagrađujemo najljepše uređen kutić za čitanje. 

NAJČITATELJSKIJI VLAKIĆ

Najuspješniji čitateljski vlakić je onaj koji ima najviše vagona. Upisujte sve knjige koje vrijedno čitate. 

NAGRADNI NATJEČAJI

Sudjelovanje u ovakvom projektu ne može proći bez nagradnih natječaja!

Nagradni zadatak odnosi se na knjige iz projekta: u Kreativnim knjižicama svaka knjiga ima svoj nagradni zadatak koji iziskuje trud, domišljatost i kreativnost.

Likovni natječaji aktivni su tijekom cijele projektne godine, a svaki likovni rad inspiriran knjigama iz projekta ulazi u nagradno izvlačenje.

Literarni natječaji skrivaju se u zadacima u Kreativnim knjižicama. Uz poneke knjige dolaze zadaci pisanja pisama, sastavaka, recepata ili već nekog drugog jezičnog izražavanja. Šaljite nam redovito svoje pismene uratke, a mi ćemo nagraditi one najkreativnije – i najtočnije!

 

Treći razred: Čitajmo zajedno 

"Čitajmo zajedno" je projekt kojim se nastoji potaknuti čitanje kod učenika trećih razreda. No, ne samo kod učenika nego i njihovih obitelji. Zato što je čitanje i poticanje čitanja važno u socijalnom, intelektualnom i emocionalnom razvoju djeteta.

Čitanje djetetu aktivnost je u kojoj može sudjelovati bilo koji od članova obitelji, a donosi brojne prednosti za njegov daljnji razvoj.

Učenici 3. razreda su tako dobili ruksak sa zanimljivim knjigama koje nose svojim kućama i tamo mogu u tišini svoga doma prolistati dobivene knjige i čitati ih zajedno sa svojom obitelji. Kad vraćaju ruksak u školu imaju priliku podijeliti svoje dojmove sa svojim prijateljima, knjižničarkom i učiteljicom. Na kraju projekta se planira održati i kviz u knjižnici o važnosti čitanja.

 

Četvrti razred: Čitajmo, čitajmo

"Čitajmo, čitajmo" je projekt koji se provodi u 4. razredu kako bi se potaknulo učenike na čitanje popularno - znanstvene literature. Često ta literatura (za djecu) ostane nekako sa strane, manje se o njoj piše pa onda i djeca rjeđe posežu za takvim slikovnicama i knjigama. No, jako je važno da djeca čitaju i takve knjige jer na taj način uče o svijetu oko sebe, povijesti i znanosti. 

 

Knjižničarka, za početak, odabire 7 knjiga iz kategorije popularno-znanstvene literature i predstavlja ih učenicima. Svaki učenik ima zatim priliku (kroz 7 dana) pročitati odabrane knjige i zabilježiti što mu se najviše svidjelo. Nakon toga planira se susret u knjižnici gdje će se odabrati drugi set knjiga.

 

Šesti razred: Čitanje ne poznaje granice / Branje ne pozna meja

Projekt se provodi u hrvatskim i slovenskim školama. Nositelji projekta na razini škola su školski knjižničari. Na početku školske godine nacionalni koordinatori povežu dvije škole (hrvatsku i slovensku) u partnerstvo, nakon čega slijedi njihova suradnja na provedbi projekta kroz cikluse koji se održavaju tijekom školske godine. U hrvatskim se školama čitaju prijevodi slovenskih autora,  a u slovenskim  hrvatskih autora. 
Književna se djela čitaju i povezuju s nastavnim sadržajima kroz međupredmetne teme, na satovima razrednih odjela, izvannastavnih aktivnosti, dodatne nastave predmeta i sl. Projekt pored čitanja, obrade književnog djela sadrži i poučavanje i učenje metoda istraživačkog rada. Učenici istražuju povijest, kulturu i znamenitosti kraja škole partnera. Škole partneri same dogovaraju koja će djela čitati, koji će razredi/interesne skupine sudjelovati, putem mreže međusobno se na početku školske godine upoznaju te dogovore kada i gdje će organizirati završnicu. Na završnom susretu  jedni drugima predstave svoj kraj i  školu, prezentiraju djela koja su čitali i aktivnosti kojima su čitanje popratili, međusobno se bolje upoznaju te razmjene iskustva i dojmove. Škola domaćin organizira turističko razgledavanje mjesta kako bi učenici upotpunili svoja stečena znanja. Završni susret organizira se uživo i/ili online. 

Svrha projekta:

Osnovna svrha projekta je unaprijediti čitanje i razumijevanje pročitanog poticanjem čitanja

naglas, pridobiti djecu kako bi čitala s voljom i radošću i tako stekla naviku svakodnevnog

čitanja, odnosno učenja. Unaprijediti upotrebu informacijsko-komunikacijske tehnologije,

razvijati različite vrste pismenosti, poticati istraživačko učenje i kritičko mišljenje. Provedbom

projekta važno je poticati dječju znatiželju kako bi se aktivno i kvalitetno uključivala u istraživanje

nepoznatog služeći se različitim informacijskim izvorima. Promicati hrvatski identitet.

Ciljevi projekta:

⋄ promicanje i poticanje čitanja naglas

⋄ unaprjeđivanje čitalačkih sposobnosti i vještina

⋄ razvijanje svijesti o važnosti i utjecaju čitanja naglas

⋄ razvoj različitih vrsta pismenosti

⋄ promocija hrvatske dječje književnosti, jezika, povijesti i kulture

⋄ upoznavanje djela slovenske dječje književnosti, jezika, povijesti i kulture

⋄ bogaćenje vokabulara i razvoj kritičkog mišljenja

⋄ kreativno i suradničko korištenje Informacijsko-komunikacijske tehnologije

⋄ ovladavanje metodama istraživačkog rada

⋄ unapređivanje vještina i sposobnosti javnog nastupa

⋄ promocija europskog identiteta

Obrazloženje ciljeva:

S učenicima uvježbavati različite tehnike čitanja s ciljem poboljšanja brzine, točnosti i izražajnosti

čitanja i razumijevanja pročitanog. Bogatiti učenički vokabular i razvijati kritičko

mišljenje. Razvijati njihova znanja i sposobnosti u različitim vrstama pismenosti. Kroz

kurikul međupredmetnih tema i uz suvremene metode učenja i poučavanja (prilagođavajući ih

različitim stilovima učenja) usmjeravati prema razvoju kompetencija kao međusobno povezanog

sklopa znanja, vještina i vrijednosti. Razvijati ljubav prema pisanoj riječi i promovirati nacionalni

identitet. Upoznavati dječju knjiženost, povijest i kulturu susjedne zemlje. Promovirati hrvatsku

dječju književnost, povijest i kulturu. Unaprijediti metode istraživačkog rada i javnog nastupa

ALTERER - (umjetna inteligencija za obrazovne svrhe)

Suradnici:

 

- 5th High School of Heraklion Attica, Grčka

- Szkola Podstawowa Nr 114 im. Jedrzeja Cierniaka w Warszawie, Poljska

- Cherkasy Specijalizirana škola br. 17, Ukrajina

- Glavna škola Radviliskio Vinco Kudirkos, Litva

- 3. srednja škola Ilio, Grčka

- Osnovna škola Đurmanec Đurmanec, Hrvatska

- ICS di Codroipo, Codroipo (UD), Italija

- Björnåkersskolan Burträsk, Švedska

Cilj

- Istraživanje korištenja suvremenih alata umjetne inteligencije u obrazovanju u nacionalnim i transnacionalnim skupinama

Studenti svih zemalja kreirali su svoje profile u jednom dijeljenom virtualnom zidu pomoću online softvera Padlet.

Djeca iz svih zemalja razmijenila su mišljenja na engleskom jeziku o tome hoće li roboti s umjetnom inteligencijom u budućnosti zamijeniti ljude.

Platforma: Twinspace Forum.

 

Knjiga je cool 2

 

 

Radom na projektu povezat će se knjižničari, učitelji i učenici iz različitih sredina te zajedničkim i vlastitim aktivnostima razvijati vještine kao što su čitalačka pismenost, digitalna pismenost, vještine poduzetništva, poznavanja stranih jezika, vještine rada na osobnom rastu i razvoju te sposobnost učenja. Pokazat ćemo kako je školska knjižnica idealno mjesto za razvijanje navedenih vještina, ali i ugodno mjesto za opuštanje i brigu o mentalnom zdravlju.

Little digital helpers

 

U ovom projektu nastojimo koristiti digitalne alate koji će nam pomoći realizirati kurikulum na način da bude zanimljiviji učenicima. Naš projekt ima za cilj poboljšati jezične vještine naših učenika različitim kreativnim i suradničkim aktivnostima. 

Očekivani rezultati:

Na kraju projekta planiramo objaviti naše zajedničke radove uključujući našu e-knjigu, priče koje će učenici pisati u suradnji, igre i kvizove koje će učenici izraditi... Također ćemo imati izložbe na internetu i u našim školama kako bismo predstavili naše radove s drugima / naš konačni proizvod.

G.L.O.W

 

Obrazovanje nije samo podučavanje znanja i vještina učenicima, već i pružanje sigurnih i poticajnih okruženja u kojima učenici mogu razvijati svoj potencijal. U prvi plan se stavlja metalno zdravlje učenika i razne aktivnosti kojima ćemo nastojati doći do zdravog balansa u njihovim mislima.

 

Let's get to know our world much better


Tražilica


Napredno pretraživanje
Traži
Kalendar
« Travanj 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
Prikazani događaji

Oglasna ploča
Korisni linkovi

CMS za škole logo
Osnovna škola Đurmanec / Đurmanec bb, HR-49225 Đurmanec / os-djurmanec.skole.hr / ured@os-djurmanec.skole.hr
preskoči na navigaciju