preskoči na sadržaj

Osnovna škola Đurmanec

 

Culture for You ( C4U )

 Culture is vital for countries as Nelson Mandela says “Our rich and varied cultural heritage has a profound power to help build our nation” Thus Students will be able to share and celebrate our heritage. We will be able to raise students' awareness of our common history and values. We will be able to help students celebrate, discover and experience the rich, shared cultural heritage found in the EU, integrate sinking to oblivion and different cultures to our lessons with new web tools and methods and approaches and connect students with their cultural heritage in the classroom and beyond with common studies.
All in all Students will be able to learn to reflect upon their own culture, culture of others and culture in general with this project.

 

  

Diseminacija projekta:

Kultura je bitna za zemlje kao što Nelson Mandela kaže: "Naše bogato i raznoliko kulturno nasljeđe ima duboku moć pomoći u izgradnji naše nacije" Tako su učenici dijelili i slavili naše nasljeđe kroz projektne aktivnosti. Podigli smo svijest učenika o našoj zajedničkoj povijesti i vrijednostima. Također smo pomogli učenicima da slave, otkriju i iskuse bogatu, zajedničku kulturnu baštinu koja se nalazi u EU-u.Integrirali smo različite kulture u naše lekcije s novim web alatima, kreativnim metodama i pristupima te povezali učenike s njihovom kulturnom baštinom u učionicama i šire.

Sve u svemu, uz ovaj projekt učenici su naučili razmišljati o vlastitoj kulturi, kulturi drugih i kulturi općenito.

Završne aktivnosti:

https://www.youtube.com/watch?v=_Jz9YQpGZPM

https://www.youtube.com/watch?v=daLfdxreKBA

https://www.youtube.com/watch?v=s4B3nYGp7iI&rel=0

https://www.youtube.com/watch?v=XT9C3y5qdtw&feature=youtu.be

https://www.youtube.com/watch?v=Zpj3rv3GHak&feature=youtu.be

https://www.youtube.com/watch?v=bir08WME00g&feature=youtu.be

GPE Challengers

 Last year, we ran Good Practices in English (GPE) project. This year, we aim to include challenges and other activities to develop the students' 4 skills in English. Also, we will improve the project with more teachers and make it international.
Our students and teachers will practice English lessons in accordance with 21st century skills. We will provide a handy website and great resources for ELT teachers.

Work Process: https://view.genial.ly/5d930422ecfef60f8a2897a3/horizontal-infographic-diagrams-gpe-challengers-work-process 

Project Plan: https://twinspace.etwinning.net/91747/pages/page/687358

Collecting ideas about the project: https://padlet.com/yavuzsimsek/1vgvodfq3xe

Choosing the Project Name with Answergarden: https://answergarden.ch/962528

Project Posters & Intro Videos: https://twinspace.etwinning.net/91747/pages/page/667360

Project Logos: https://twinspace.etwinning.net/91747/pages/page/677813

 

 

 

 

Diseminacija projekta: 

Ostvarili smo projekt Dobre prakse na engleskom jeziku (GPE). Uključili smo izazove i druge aktivnosti za razvoj vještina učenika u engleskom jeziku. Također, unaprijedili smo projekt uključivanjem raznih partnera iz EU  i učiniti ga međunarodnim.

Naši učenici i učitelji su vježbali nastavu engleskog jezika u skladu s vještinama 21. stoljeća. Osigurali smo praktičnu web stranicu i sjajne resurse za učitelje ELT-a.

Završni proizvod:

https://youtu.be/0EB45jRQZwk

https://www.youtube.com/watch?v=Yd_dxZLmGZs&feature=youtu.be

Blog link: https://gpechallengers.blogspot.com/

Virtual Exhibition for the Project: https://app.emaze.com/@AOWRFOTTZ/out-of-this-world 

 

 Children learn topics that interest them more easily. To make it interesting and fun, we will celebrate the Day of European Languages using the book The Little Prince, a World Classic. Our students will be able to make original works with their own language while discovering similarities and differences between languages.

 

 

Diseminacija projekta:

Blog: https://followthelittleprinceproject.blogspot.com/

Audiobook: https://www.thinglink.com/scene/1267054999783866370

Universalbook: https://read.bookcreator.com/oqNP0Pi7RTXRu6B7ILamo7Eny0k2/_5Ui8aYRRe6NzvjaN_ZnLw/q_I-AjrzRn-okYz3DEEIdA

https://www.youtube.com/watch?v=keiMBceKtqM

VrtimZdraviFilm

Nestlé "Vrtim Zdravi Film" projekt je prvi put pokrenut u Hrvatskoj u 2011. godini u suradnji sa Hrvatskim školskim sportskim savezom, a dio je globalne Nestlé inicijative „Healthy Kids“. Cilj projekta "Vrtim Zdravi Film" je edukacija učenika  o zdravim životnim navikama s težištem na pravilnoj prehrani i važnosti svakodnevnog bavljenja tjelesnom aktivnošću.

Projekt svake godine obuhvaća sve veći broj učenika diljem Hrvatske te se nadograđuje ovisno o povratnim informacijama dobivenim od profesora koji provode edukaciju, rezultatima anketa te smjernicama relevantnih institucija - Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo i Agencije za odgoj i obrazovanje koje su uključene u projekt od samih početaka.

Ove godine projekt provodimo u svim 6. i 7. razredima.

Svjetski tjedan svemira

Povodom obilježavanja Svjetskog tjedna Svemira od 4. do 10. listopada 2019. godine, čija je tema "Mjesec: put do zvijezda“: učenici 7. i 8. razreda (DOD - Fizika) su imali zadatak napraviti prezentacije o svemiru koje će predstaviti drugim učenicima, a učenici 6. razreda (Medijska skupina) plakate o zanimljivostima svemira. 

Prezentacije i plakati su posvećeni čovjekovom odlasku na Mjesec te pripremama i tehnološkim postignućima koja su predhodila velikom poduhvatu čovječanstva – prvom slijetanju čovjeka na Mjesec. Obuhvaćene su i zanimljivosti koje nismo znali, a vrijedno ih je spomenuti…

 

 

"Čitajmo, čitajmo" - cilj je informirati roditelje u području ranog čitanja djeci i izbora kvalitetne literature za djecu.Projekt obuhvaća predavanja i radionice za zainteresirane roditelje. Roditelji se informiraju o najnovijim znanstvenim spoznajama u području čitanja i razvijanja pismenosti djece od najranije dobi, s projektima u svijetu koji se provode s ciljem edukacije roditelja za poticanje rane pismenosti kod djece, te kako i što čitati djeci od najranije dobi. Nakon toga počinju čitaonice za najmlađe. Učenici dolaze, svaki ponedjeljak, u knjižnicu gdje ih dočekuje knjižničarka i čita im odabranu bajku ili priču za taj tjedan. Nakon pročitanog kratko prokementiraju pročitano i iznesu dojmove.

Čitajmo zajedno

 

"Čitajmo zajedno" je projekt kojim se nastoji potaknuti čitanje kod učenika trećih razreda. No, ne samo kod učenika nego i njihovih obitelji. Zato što je čitanje i poticanje čitanja važno u socijalnom, intelektualnom i emocionalnom razvoju djeteta.

Čitanje djetetu aktivnost je u kojoj može sudjelovati bilo koji od članova obitelji, a donosi brojne prednosti za njegov daljnji razvoj.

Učenici 3. razreda su tako dobili ruksak sa zanimljivim knjigama koje nose svojim kućama i tamo mogu u tišini svoga doma prolistati dobivene knjige i čitati ih zajedno sa svojom obitelji. Kad vraćaju ruksak u školu imaju priliku podijeliti svoje dojmove sa svojim prijateljima, knjižničarkom i učiteljicom. Na kraju projekta se planira održati i kviz u knjižnici o važnosti čitanja.

 

Čitajmo stripove i časopise

 

Učenici 2. razreda dolaze u knjižnicu na radionice stvaranja časopisa i stripova. Cilj radionica je uvođenje djece u svijet različitih literatura jer su se do 2. razreda najčešće susretali sa slikovnicama. Časopisi i stripovi su djeci veoma zanimljivi pa se koristi prilika kako da kroz njih nauče nove komunikacijske vještine i još više zavole čitanje. Izrađuju se časopisi i stripovi pomoću novih digitalnih alata, a teme pronalazimo u nastavnom procesu i međupredmetnim temama.

 

Rastimo uz bajke

Učenici su, nakon upoznavanja knjižnice, naučili kako treba postupati s knjigama, osmislili pravila ponašanja u knjižnici i nakon toga krenuli u svijet bajki. Jednom tjedno učenici dolaze na sat čitanja u knjižnicu. Knjižničarka odabere priču koju im zatim pročita, prepriča ili prikaže putem projekcije. Nakon razgovora, učenici crtaju najdraži lik, događaj i sl. Ponekad priči mijenjaju kraj ili dodaju nove likove koji nadopunjuju tijek priče. Jedan sat učenici preuzimaju ulogu pripovjedača... Uz pomoć kockica pričalica zajedno smišljaju priču koju zatim ilustriraju i crteže stavljaju na pano. Na kraju mjeseca imamo piknik s plišancima uz dobru knjigu i književni susret. Cilj projekta je poticati djecu na čitanje kako bi što ranije usvojila tu naviku jer se čitanjem proširuje vokabular, razvija kreativnost, empatija, koncentracija, komunikacijske vještine i sl.   

 

Evaluacija projekata za poticanje čitanja:

Projektima za poticanje čitanja se razvija i kultura provođenja slobodnog vremena učenika. Cilj je: poticati radost čitanja, razvijati vještinu čitanja, učiti kako se odnositi prema knjizi, motivirati učenike za čitanje knjiga, osnaživati kritičko mišljenje o pročitanom, prikazati projektne aktivnosti kroz uporabu IKT-a. Poticati druge učenike škole, lokalnu zajednicu i širu javnost na razvijanje kulture provođenja slobodnog vremena; osnažiti ulogu čitanja u razvoju jezičnih, komunikacijskih i stvaralačkih kompetencija potrebnih za izazove suvremenog društva.

Izvedba:

Osmišljavanje i provođenje programa poticanja čitanja u školskoj dobi (osnovna škola)

Poticanje učitelje da u neposrednom odgojno-obrazovnom radu s djecom koriste sadržaje i metode koje potiču kvalitetno čitanje i sklonost čitanju

Promjena programa u predmetnoj nastavi (hrvatskog jezika i svih ostalih predmeta gdje je to prikladno) tako da svojim ciljevima, ishodima i sadržajima izravno promiču i osnažuju razvoj potrebe za čitanjem, kritičkog čitanja i čitanja iz užitka.

 Sustavno opremanje školske knjižnice knjigama koje će učenici čitati iz užitka

Prezentacija projekta tijekom kolovoza. Poziv je bio upućen učiteljicama razredne nastave i hrvatskog jezika. Rujan smo posvetili upoznavanju sa školskom knjižnicom (za one najmlađe), bontonom i predstavljanjem knjiga za čitanje u slobodno vrijeme. Tijekom školske godine nizale su se brojne projektne aktivnosti. Učenici su i sami mogli izabrati nekoliko dodatnih aktivnosti kojima smo obilježiti prigodne dane. Predloženi datumi:

• MEĐUNARODNI DAN PISMENOSTI – 8. rujna

• MEĐUNARODNI MJESEC ŠKOLSKIH KNJIŽNICA – 1.-31. listopada

• MJESEC HRVATSKE KNJIGE (15. listopada – 15. studenog)

• DAN HRVATSKIH KNJIŽNICA – 11. studenog

• SVJETSKI DAN ČITANJA NAGLAS - veljača

• MEĐUNARODNI DAN DARIVANJA KNJIGA – 14. veljače

• SVJETSKI DAN PRIPOVIJEDANJA BAJKI – 26. veljače

• SVJETSKI DAN PRIPOVIJEDANJA – 20. ožujka

• NOĆ SA ANDERSENOM – 27. ožujka

• MEĐUNARODNI DAN DJEČJE KNJIGE – 2. travnja

• DAN HRVATSKE KNJIGE – 22. travnja

• SVJETSKI DAN KNJIGE I AUTORSKIH PRAVA – 23. travnja

 

 

Izvješće provedenih projekata za poticanje čitanja

Svrha projekata:
Osnovna svrha  projekata je unaprijediti čitanje i razumijevanje pročitanog  poticanjem  čitanja naglas, pridobiti djecu kako bi  čitala s voljom i radošću i tako stekla naviku  svakodnevnog čitanja, odnosno učenja. Unaprijediti upotrebu informacijsko-komunikacijske tehnologije, razvijati različite vrste pismenosti, poticati istraživačko učenje i kritičko mišljenje. Provedbom projekta važno je poticati dječju znatiželju kako bi se aktivno i kvalitetno uključivala u istraživanje nepoznatog služeći se različitim informacijskim  izvorima.  Promicati hrvatski identitet.
 
Ciljevi projekata:
⋄  promicanje i poticanje čitanja naglas
⋄  unaprjeđivanje  čitalačkih sposobnosti i vještina
⋄  razvijanje svijesti o važnosti i utjecaju  čitanja naglas
⋄  razvoj različitih vrsta pismenosti
⋄  promocija hrvatske dječje književnosti,  jezika,  povijesti i  kulture
⋄  bogaćenje vokabulara  i razvoj kritičkog mišljenja
⋄  kreativno i suradničko korištenje Informacijsko-komunikacijske tehnologije
⋄  ovladavanje metodama istraživačkog rada

⋄  promicanje čitanja časopisa i stripova, razvoj kreativnosti i socijalnih vještina radom u grupama

⋄  razvijanje ljubavi prema knjizi i posjećivanju knjižnice
⋄  upoznavanje sa znanstveno-popularnom građom


 
Obrazloženje ciljeva:
S učenicima uvježbavati različite tehnike čitanja s ciljem poboljšanja brzine, točnosti i izražajnosti čitanja i razumijevanja pročitanog. Bogatiti učenički vokabular i razvijati kritičko mišljenje.  Razvijati njihova znanja i sposobnosti u različitim vrstama pismenosti. Kroz kurikul  međupredmetnih tema  i uz suvremene metode učenja i poučavanja (prilagođavajući ih različitim stilovima učenja) usmjeravati  prema razvoju kompetencija kao međusobno povezanog sklopa znanja, vještina i vrijednosti. Razvijati ljubav prema pisanoj riječi i promovirati nacionalni identitet. Unaprijediti metode istraživačkog rada i javnog nastupa.
 

 Diseminacija projekata: Svi naši rezultati rada redovito su dokumentirani i vidljivi na web stranici škole. Stranica škole je naš najveći i najvažniji rezultat rada, riznica je korisnih ideja i primjera prakse javno dostupnih i na raspolaganju svima. Puno se pisalo o našim projektima u Đurmanečkom listu, online u portalu Skole.hr i tako se pridonijelo vidljivosti projekata. Projektne aktivnosti su prezentirane na mrežnim stranicama škole i na UV.

Zaključak: Ovi projekti nastali su kao rezultat promišljanja o tome kako su današnja djeca slabije motivirana za čitanje te isto doživljavaju kao obavezu. Raznolikim i kreativnim aktivnostima čitanja koje smo osmislili i provodili doprinijeli smo provođenju strategije poticanja čitanja kojoj je cilj stvaranje poticajne atmosfere radosti čitanja, razvijanje kulture čitanja i čitalačke pismenosti, osposobljavanje čitatelja za aktivno i kritičko čitanje i uopće razvijanje svestrane stvaralačke ličnosti spremne na izazove 21. stoljeća. Najveći rezultat projekta su sretni i zadovoljni učenici koji čitanje doživljavaju kao zadovoljstvo, zabavu i ugodu.

Provedbom opsežnih istraživanja o čitanju u našoj školi (svake 4 godine) dolazimo do zaključka da s učenicima treba i dalje kontinuirano raditi na promicanju čitanja jer je vidljiv pomak u razvijanju čitalačkih navika što je i krajnji cilj ovih projekata. Učenici su i dalje skloni čitanju kraćih djela, no među njima se probudio interes za čitanje djela za razonodu i za znanstveno-popularnu literaturu što je i bio jedan od ciljeva. 


Tražilica


Napredno pretraživanje
Traži
Kalendar
« Travanj 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
Prikazani događaji

Oglasna ploča
Korisni linkovi

CMS za škole logo
Osnovna škola Đurmanec / Đurmanec bb, HR-49225 Đurmanec / os-djurmanec.skole.hr / ured@os-djurmanec.skole.hr
preskoči na navigaciju