Tim za kvalitetu
Osnovni smisao uvođenja samovrednovanja u školski sustav je omogućavanje školama da putem realistične i metodološki jasno definirane samoanalize vlastitoga rada bolje prepoznaju svoje razvojne potrebe i poduzimaju mjere za unapređivanje vlastite prakse te djelotvornije i učinkovitije ostvarivanje željenih odgojnih i obrazovnih ciljeva.
Školski tim za kvalitetu čine suradnici čiji je temeljni cilj osigurati što kvalitetnije uvjete kako samog nastavnog procesa, tako i cjelokupnog školskog ozračja.
Osnovna mu je zadaća usustaviti proces samovrednovanja kao permanentnog promišljanja nad:
- Uvjetima rada škole
- Rukovođenjem školom
- Kvalitetom nastave
- Kvaliteta nastavnog plana i nastavnog programa-razredne i predmetne nastave
- Podrškom učenicima
- Postignućima učenika
Samoanaliza i samovrednovanje podloga su planiranju promjene i izradi razvojnog plana. Razvojni je plan pak samo polazište za izradu razvojnih projekta koji bi trebali jamčiti ostvarivanje dogovorenih ciljeva. Ciljevi će međutim biti ostvareni samo uz striktno praćenje svih aktivnosti i sustavno vrednovanje djelotvornosti i učinkovitosti primijenjenih postupaka i aktivnosti. Škola mora imati jasno, koncizno i izazovno artikuliranu svrhu svoga postojanja.
Misija se odnosi na postojeće stanje, ne na ono što se želi biti u budućnosti. Mora odražavati aktivnosti i funkcije koje su nužne da bi škola ostvarivala svoje ciljeve. Vizija mora biti realistična, ostvariva i mjerljiva, tako da se njezino ostvarenje može provjeravati. Škola mora razviti jasnu metodologiju i praktične postupke za ostvarivanje svoje vizije. Mora razrađivati i dobro planirati razvojne projekte kojima će se ostvariti dogovoreni ciljevi. Škola bi morala u svom djelovanju polaziti od temeljnih vrijednosti koje ju čine prepoznatljivom i koje određuju njezino djelovanje.
Samovrjednovanje u OŠ Đurmanec provodimo od školske godine 2008./2009. Svake školske godine Učiteljsko vijeće određuje nove ili potvrđuje već izabrane predstavnike u Tim za kvalitetu.
Stalni članovi Tima su: ravnatelj škole, pedagoginja, knjižničarka, voditeljica RV za predmetnu nastavu i voditeljica RV za razrednu nastavu. Ostali članovi iz reda učitelja se izmjenjuju.
Samovrednovanje škole je proces sustavnog i kontinuiranog praćenja, analiziranja i procjenjivanja uspješnosti rada škole. Koristi se kao bitan instrument za jačanje kapaciteta škole te za napredak, razvoj i uspjeh svih dionika odgojno – obrazovnog procesa.
To je proces profesionalne refleksije kroz koji škola dobro upoznaje sama sebe i pronalazi najbolje načine za unaprjeđenje svoga rada. Samovrednovanje omogućava djelatnicima škola da procjene kvalitetu svoga poučavanja i razrednog ozračja uvažavajući kontekst užeg – školskog i šireg – društvenog, socijalnog i kulturalnog okruženja.
Procesom samovrednovanja nastoji se odgovoriti na tri temeljna pitanja:
- Koliko je dobra naša škola?
- Kako to znamo?
- Što učiniti da budemo još bolji?
Školski Tim za kvalitetu provodi KREDA analizu koja definira prioritetna područja unapređivanja u koje škola želi unijeti promjene s ciljem podizanja kvalitete rada. Školskim razvojnim planom postavljamo kratkoročnu i dugoročnu, najčešće jednogodišnju strategiju poboljšanja kvalitete. Određujemo prioritetna područja unapređivanja koja proizlaze iz KREDA analize. Postavljamo ciljeve koji moraju biti realni, konkretni, specifični i mjerljivi. Navodimo aktivnosti i metode koji su povezani s ciljevima Školskog razvojnog plana. Navodimo potrebne resurse, datum do kada će se aktivnosti provesti te odgovorne osobe koje snose odgovornost za praćenje i ostvarivanje ciljeva.