U školskoj godini 2024./2025. provode se 4 eTwinning projekta, stručna suradnica knjižničarka Vlatka je suautorica dva projekta (Dream i Words Without Borders), a u druga dva projekta smo partnerska škola:
1. DREAM: Developing Realistic Envisions for a Meaningful future
2. Let us become the Future Earth Keepers
Cilj projekta je razviti jezične vještine i ekološku svijest kod učenika u dobi od 9 do 12 godina kroz suradničke aktivnosti primjerene dobi usmjerene na smanjenje ekološkog otiska uzrokovanog potrošačkim načinom života i promicanje održivog razvoja. Učenici iz različitih zemalja surađuju s nastavnicima na rješavanju različitih ekoloških izazova, koji se provode uz pomoću web alata i prezentiraju tijekom video konferencija. Projekt kombinira ekološko obrazovanje s razvojem jezičnih vještina, pridonoseći izgradnji odgovornog pristupa okolišu uz promicanje međunarodne suradnje.
Predstavljanje projekta: https://youtu.be/jFApFc7yYTc
Projekt se provodi uz sudjelovanje ukupno 12 škola, 7 iz Turske, 2 iz Španjolske, 1 iz Hrvatske, 1 iz Rumunjske i 1 iz Azerbajdžana. Naziv projekta je “Riječi bez granica”, a u projektu sudjeluju učenici Medijske skupine.
Cilj projekta je iskoristiti mogućnosti koje nudi tehnologija, posebno Web 2 alate, u suradnji s učenicima i nastavnicima. Među našim ciljevima je da učenici uhvate korak s najnovijom tehnologijom, dijele iskustva s vršnjacima u drugim školama i prezentiraju svoj rad u digitalnom okruženju. Naši učenici uče zabavljajući se, a istovremeno dijeleći svoje znanje u društvenom okruženju.
4. Mindful Minds, Language Lines
Predstavljanje projekta: https://youtu.be/jNacdLtkpTc
*eTwinning projekte u školi provode Vlatka Antolić (stručna suradnica knjižničarka) i Davorka Belić (učiteljica njemačkog jezika).
Knjižničarka provodi još i projekte:
BrAIn (u suradnji s Carnetom):
Nositelj projekta je Hrvatska akademska i istraživačka mreža – CARNET.
Mjerodavno tijelo koje je nadležno CARNET-u je Ministarstvo znanosti, obrazovanja i mladih, kojemu je nadležna Vlada RH.
Cilj projekta
Cilj projekta je doprinijeti kvaliteti i duljini vremena koje učenici provode u odgojno-obrazovnom procesu kroz integraciju digitalnih tehnologija za uspostavu personaliziranog pristupa učenju i poučavanju te kroz razvoj kurikuluma i digitalnog obrazovnog sadržaja iz područja digitalnih tehnologija u nastajanju.
Specifični ciljevi projekta
- Razvojem kurikuluma i obrazovnog programa te istraživanjem kontinuirano usmjeravati i pratiti utjecaj digitalnih tehnologija na obrazovanje s ciljem podizanja digitalnih kompetencija učenika i nastavnika.
- Razviti sustav pametnih preporuka koji će omogućiti bolji uvid u postignuća učenika i pridonijeti personaliziranom pristupu razvoju svakog učenika
- Automatiziranim sustavom nadzora i upravljanja osigurati visoku dostupnost digitaliziranih obrazovnih usluga kroz efikasnije, dostupnije i održivije upravljanje mrežom i kibernetičkom sigurnošću.
Trajanje projekta
Od 1. rujna 2023. godine do 31. kolovoza 2029. godine.
Budi internet genijalac (Udruga Suradnici u učenju):
Budi internet genijalac poučava djecu osnovama digitalnog građanstva i sigurnosti kako bi mogli pouzdano istraživati internetski svijet.
Umjetna inteligencija u obrazovanju (u suradnji s Udrugom Suradnici u učenju):
Kroz projekt učenicima se nude informacije i savjete o korištenju umjetne inteligencije u stvaranju dinamičnog i prilagodljivog okruženja za učenje na odgovoran način i prijedloge rješenja za rizike i probleme koji umjetna inteligencija donosi.
Projekt za darovite “Širimo radoznalost”
Ministarstvo znanosti i obrazovanja sufinanciralo je projekte za rad s darovitim učenicima u osnovnim i srednjim školama tijekom školske godine 2023./2024., dodijelivši više od 370 tisuća eura za 146 škola. Cilj ovog natječaja bio je pružiti financijsku podršku projektima usmjerenim na razvoj darovitih učenika u različitim kompetencijskim područjima.
Projekti su uključivali razne aktivnosti poput izrade otvorenih programa rada, suradnje s drugim ustanovama i korištenja tehnologije za pristup specifičnom znanju. Također, podržan je i mentorski rad s darovitim učenicima.
Financiranje projekta “Širimo radoznalost” u OŠ Đurmanec – projekt traje do 2026. godine
Osnovna škola Đurmanec dobila je financijsku potporu u iznosu od 1.770 eura za projekt “Širimo radoznalost”, koji je osmislila stručna suradnica knjižničarka Vlatka Antolić. U projektu sudjeluju učitelji koji pokrivaju STEM, likovno i jezično područje, a uključuje učenike od 1. do 8. razreda s interesom, talentom ili darovitošću u navedenim područjima. Ciljevi projekta uključuju neposredni rad s učenicima kroz problemsku i istraživačku nastavu, poticanje viših kognitivnih procesa kroz zahtjevnije zadatke, razvoj kreativnosti kroz kreativne zadatke, aktivno uključivanje učenika u proces učenja i vrednovanja, usmjerenost na konceptualno mišljenje i razvoj motivacije i ljubavi prema učenju korištenjem različitih resursa izvan škole. Dugoročni cilj projekta je edukacija učitelja i pružanje visokokvalitetnog programa za darovite učenike, koji nadilazi redovni obrazovni sustav, te razvoj kulture inovativnosti među učenicima. U suradnji s Krapinsko-zagorskom županijom, organizirano je testiranje učenika radi identifikacije darovitosti, kao i predavanja za djelatnike na temu darovitosti.
Aktivnosti u projektu
Stručna suradnica knjižničarka izradila je Plan rada za darovite te uspostavila kutak za darovite na web stranici škole. Održane su istraživačke radionice za učenike, vježbajući njihovu motoriku, preciznost, koncentraciju i samostalnost kroz izvođenje pokusa, korištenje mozgalica i zagonetki, te izradu novih proizvoda od otpadnih materijala. Učenici su također smišljali vlastite priče koristeći nove digitalne alate i sudjelovali u eTwinning projektima.
Učitelji matematike uključili su visoko motivirane učenike u radionice 3D modeliranja gdje su osmislili i isprintali društvenu igru Đurđopoli, kreativno pristupali rješavanju matematičkih zadataka i vježbali za natjecanja.
Učiteljica informatike upoznala je učenike s programskim jezicima, algoritmima i programom Makecode, razvijajući njihove logičke i istraživačke sposobnosti.
Učiteljica likovne kulture izrađivala je murale s učenicima, interpretacijom poznatih umjetničkih djela na zidovima škole.
Svi učitelji trudili su se integrirati više igara u nastavu, provodeći istraživački usmjerenu nastavu i proširujući teme učenjem kroz igru, kako u redovnoj, tako i u dodatnoj nastavi s darovitim učenicima. Organizirali su obilježavanje Dana darovitih učenika u ožujku održavajući radionice za potencijalno darovite ili visokomotivirane učenike.
Sve ove aktivnosti omogućene su zahvaljujući financiranju projekta, a škola planira nastaviti s osmišljavanjem i provođenjem raznih aktivnosti za uključivanje učenika u budućnosti.
* Te projekti za poticanje čitanja (opširnije o njima možete pronaći pod ikonom Knjižnica): Knjižnica | Osnovna škola Đurmanec