U školskoj godini 2024./2025. provodi se 5 eTwinning projekta, stručna suradnica knjižničarka Vlatka je suautorica dva projekta (Dream i Words Without Borders), a u ostala tri projekta smo partnerska škola:

1. DREAM: Developing Realistic Envisions for a Meaningful future

Učenici iz različitih zemalja sudjeluju u raznim izazovima i zadacima kao partneri, a sve u cilju zajedničkog osmišljavanja rješenja za razne probleme u društvu. Od zaštite okoliša, sigurnosti na internetu, kritičkom promišljanju kod korištenja medija pa sve do razumijevanja UI. 

2. Let us become the Future Earth Keepers

Cilj projekta je razviti jezične vještine i ekološku svijest kod učenika u dobi od 9 do 12 godina kroz suradničke aktivnosti primjerene dobi usmjerene na smanjenje ekološkog otiska uzrokovanog potrošačkim načinom života i promicanje održivog razvoja. Učenici iz različitih zemalja surađuju s nastavnicima na rješavanju različitih ekoloških izazova, koji se provode uz pomoću web alata i prezentiraju tijekom video konferencija. Projekt kombinira ekološko obrazovanje s razvojem jezičnih vještina, pridonoseći izgradnji odgovornog pristupa okolišu uz promicanje međunarodne suradnje.

Primjer dobre prakse – nastavna priprema: Održivi razvoj 

3. Words Without Borders

Predstavljanje projekta: https://youtu.be/jFApFc7yYTc

Projekt se provodi uz sudjelovanje ukupno 12 škola, 7 iz Turske, 2 iz Španjolske, 1 iz Hrvatske, 1 iz Rumunjske i 1 iz Azerbajdžana. Naziv projekta je “Riječi bez granica”, a u projektu sudjeluju učenici Medijske skupine.

Cilj projekta je iskoristiti mogućnosti koje nudi tehnologija, posebno Web 2 alate, u suradnji s učenicima i nastavnicima. Među našim ciljevima je da učenici uhvate korak s najnovijom tehnologijom, dijele iskustva s vršnjacima u drugim školama i prezentiraju svoj rad u digitalnom okruženju. Naši učenici uče zabavljajući se, a istovremeno dijeleći svoje znanje u društvenom okruženju.

4. Mindful Minds, Language Lines

Predstavljanje projekta: https://youtu.be/jNacdLtkpTc

Cilj projekta je povećati emocionalnu otpornost kod učenika uz razne projektne zadatke koristeći se raznim metodama.

  1. Uz čitanje riječi rastu

Cilj je poticanje čitanja kod učenika 3. razreda te kritičko promišljanje i razvijanje vokabulara.

*eTwinning projekte u školi provode Vlatka Antolić (stručna suradnica knjižničarka), Davorka Belić (učiteljica njemačkog jezika) i Suzana Galović (učiteljica razredne nastave).

Knjižničarka provodi još i projekte:

BrAIn (u suradnji s Carnetom):

Nositelj projekta je Hrvatska akademska i istraživačka mreža – CARNET.
Mjerodavno tijelo koje je nadležno CARNET-u je Ministarstvo znanosti, obrazovanja i mladih, kojemu je nadležna Vlada RH.

Cilj projekta

Cilj projekta je doprinijeti kvaliteti i duljini vremena koje učenici provode u odgojno-obrazovnom procesu kroz integraciju digitalnih tehnologija za uspostavu personaliziranog pristupa učenju i poučavanju te kroz razvoj kurikuluma i digitalnog obrazovnog sadržaja iz područja digitalnih tehnologija u nastajanju.

Specifični ciljevi projekta

  • Razvojem kurikuluma i obrazovnog programa te istraživanjem kontinuirano usmjeravati i pratiti utjecaj digitalnih tehnologija na obrazovanje s ciljem podizanja digitalnih kompetencija učenika i nastavnika.
  • Razviti sustav pametnih preporuka koji će omogućiti bolji uvid u postignuća učenika i pridonijeti personaliziranom pristupu razvoju svakog učenika
  • Automatiziranim sustavom nadzora i upravljanja osigurati visoku dostupnost digitaliziranih obrazovnih usluga kroz efikasnije, dostupnije i održivije upravljanje mrežom i kibernetičkom sigurnošću.

Trajanje projekta

Od 1. rujna 2023. godine do 31. kolovoza 2029. godine.

Budi internet genijalac (Udruga Suradnici u učenju):

Budi internet genijalac poučava djecu osnovama digitalnog građanstva i sigurnosti kako bi mogli pouzdano istraživati internetski svijet.

Umjetna inteligencija u obrazovanju (u suradnji s Udrugom Suradnici u učenju):

Kroz projekt učenicima se nude informacije i savjete o korištenju umjetne inteligencije u stvaranju dinamičnog i prilagodljivog okruženja za učenje na odgovoran način i prijedloge rješenja za rizike i probleme koji umjetna inteligencija donosi.

Projekt za darovite “Širimo radoznalost”

Ministarstvo znanosti i obrazovanja sufinanciralo je projekte za rad s darovitim učenicima u osnovnim i srednjim školama tijekom školske godine 2023./2024., dodijelivši više od 370 tisuća eura za 146 škola. Cilj ovog natječaja bio je pružiti financijsku podršku projektima usmjerenim na razvoj darovitih učenika u različitim kompetencijskim područjima.

Projekti su uključivali razne aktivnosti poput izrade otvorenih programa rada, suradnje s drugim ustanovama i korištenja tehnologije za pristup specifičnom znanju. Također, podržan je i mentorski rad s darovitim učenicima.

Financiranje projekta “Širimo radoznalost” u OŠ Đurmanec – projekt traje do 2026. godine

Osnovna škola Đurmanec dobila je financijsku potporu u iznosu od 1.770 eura za projekt “Širimo radoznalost”, koji je osmislila stručna suradnica knjižničarka Vlatka Antolić. U projektu sudjeluju učitelji koji pokrivaju STEM, likovno i jezično područje, a uključuje učenike od 1. do 8. razreda s interesom, talentom ili darovitošću u navedenim područjima. Ciljevi projekta uključuju neposredni rad s učenicima kroz problemsku i istraživačku nastavu, poticanje viših kognitivnih procesa kroz zahtjevnije zadatke, razvoj kreativnosti kroz kreativne zadatke, aktivno uključivanje učenika u proces učenja i vrednovanja, usmjerenost na konceptualno mišljenje i razvoj motivacije i ljubavi prema učenju korištenjem različitih resursa izvan škole. Dugoročni cilj projekta je edukacija učitelja i pružanje visokokvalitetnog programa za darovite učenike, koji nadilazi redovni obrazovni sustav, te razvoj kulture inovativnosti među učenicima. U suradnji s Krapinsko-zagorskom županijom, organizirano je testiranje učenika radi identifikacije darovitosti, kao i predavanja za djelatnike na temu darovitosti.

Aktivnosti u projektu

Stručna suradnica knjižničarka izradila je Plan rada za darovite te uspostavila kutak za darovite na web stranici škole. Održane su istraživačke radionice za učenike, vježbajući njihovu motoriku, preciznost, koncentraciju i samostalnost kroz izvođenje pokusa, korištenje mozgalica i zagonetki, te izradu novih proizvoda od otpadnih materijala. Učenici su također smišljali vlastite priče koristeći nove digitalne alate i sudjelovali u eTwinning projektima.

Učitelji matematike uključili su visoko motivirane učenike u radionice 3D modeliranja gdje su osmislili i isprintali društvenu igru Đurđopoli, kreativno pristupali rješavanju matematičkih zadataka i vježbali za natjecanja.

Učiteljica informatike upoznala je učenike s programskim jezicima, algoritmima i programom Makecode, razvijajući njihove logičke i istraživačke sposobnosti.

Učiteljica likovne kulture izrađivala je murale s učenicima, interpretacijom poznatih umjetničkih djela na zidovima škole.

Svi učitelji trudili su se integrirati više igara u nastavu, provodeći istraživački usmjerenu nastavu i proširujući teme učenjem kroz igru, kako u redovnoj, tako i u dodatnoj nastavi s darovitim učenicima. Organizirali su obilježavanje Dana darovitih učenika u ožujku održavajući radionice za potencijalno darovite ili visokomotivirane učenike.

Sve ove aktivnosti omogućene su zahvaljujući financiranju projekta, a škola planira nastaviti s osmišljavanjem i provođenjem raznih aktivnosti za uključivanje učenika u budućnosti.

* Te projekti za poticanje čitanja (opširnije o njima možete pronaći pod ikonom Knjižnica): Knjižnica | Osnovna škola Đurmanec

Diseminacija projekata (E-Twinning, BrAIn, Internet genijalac, Daroviti, GLOBalna učionica)

Kraj školske godine nam donosi i dovršetak aktualnih projekata. Tako je ove godine uspješno završeno i vrednovano 5 eTwinning projekta –  stručna suradnica knjižničarka Vlatka je suautorica dva projekta (Dream i Words Without Borders), a u ostala tri projekta smo partnerska škola.

Sve detalje o tijeku i aktivnostima projekta možete vidjeti na finalnim proizvodima projekata:

  1. DREAM: Developing Realistic Envisions for a Meaningful future

Učenici iz različitih zemalja sudjelovali su u raznim izazovima i zadacima kao partneri, a sve u cilju zajedničkog osmišljavanja rješenja za razne probleme u društvu. Od zaštite okoliša, sigurnosti na internetu, kritičkom promišljanju kod korištenja medija pa sve do razumijevanja UI. 

Projekt je imao za cilj potaknuti međunarodnu suradnju učenika i nastavnika kroz korištenje suvremenih digitalnih alata, s posebnim naglaskom na primjenu umjetne inteligencije. Kroz provedene aktivnosti učenici su razvijali kreativnost, kritičko mišljenje, digitalne vještine te svijest o sigurnosti na internetu i održivom razvoju.

Provedene aktivnosti:

  • Izrađeni su profili svih sudionika.
  • Organiziran je i proveden natječaj za izradu zajedničkog logotipa projekta.
  • Održani su online sastanci na kojima su se učenici upoznali, razgovarali i igrali igre za razbijanje leda.
  • Na Twinspace forumu učenici su razmjenjivali mišljenja o pitanju: Hoće li napredak umjetne inteligencije dovesti do bolje ili lošije budućnosti?
  • Sve uključene zemlje zajednički su odigrale Kahoot kviz o napretku i činjenicama vezanim uz umjetnu inteligenciju.
  • Učenici su izrađivali slike o zaštiti okoliša pomoću AI alata te koristili slike svojih vršnjaka iz drugih zemalja kao pozadine za izradu stripova o okolišu. Rezultati su učitani na Padlet.
  • Izrađen je zajednički poslovni plan za virtualni proizvod, uz intenzivnu primjenu AI alata.
  • Napisana je zajednička priča o fantastičnim avanturama međunarodne skupine učenika.
  • Učenici su dijelili i razmjenjivali ideje o sigurnosti na internetu.
  • Provedena je evaluacija i diseminacija rezultata projekta, a održan je i posjet između Grčke i Italije u sklopu paralelnog Erasmus+ projekta.

Postignuti rezultati:

  • Unaprijeđene su digitalne kompetencije učenika.
  • Razvijena je kreativnost kroz praktičnu primjenu umjetne inteligencije.
  • Ojačana je međukulturna suradnja i timski rad.
  • Povećana je svijest učenika o važnosti sigurnosti na internetu i zaštiti okoliša.
  • Uspostavljena je osnova za daljnju suradnju škola uključenih u projekt.

 

  1. Let us become the Future Earth Keepers

Cilj projekta je bio razviti jezične vještine i ekološku svijest kod učenika u dobi od 9 do 12 godina kroz suradničke aktivnosti primjerene dobi usmjerene na smanjenje ekološkog otiska uzrokovanog potrošačkim načinom života i promicanje održivog razvoja. Učenici iz različitih zemalja surađivali su s nastavnicima na rješavanju različitih ekoloških izazova, koji su se provodili uz pomoću web alata i prezentirali tijekom video konferencija. Projekt je kombinirao ekološko obrazovanje s razvojem jezičnih vještina, pridonoseći izgradnji odgovornog pristupa okolišu uz promicanje međunarodne suradnje.

PPT: Diseminacija eTwinning projekata | Osnovna škola Đurmanec

  1. Words Without Borders

Projekt se provodio uz sudjelovanje ukupno 12 škola, 7 iz Turske, 2 iz Španjolske, 1 iz Hrvatske, 1 iz Rumunjske i 1 iz Azerbajdžana. Naziv projekta je “Riječi bez granica”, a u projektu su sudjelovali učenici Medijske skupine.

Words Without Borders bio je suradnički eTwinning projekt osmišljen s ciljem obogaćivanja rječnika i jezičnih vještina učenika kroz međunarodnu suradnju i interaktivno učenje. Učenici iz različitih zemalja sudjelovali su u nizu kreativnih i sadržajnih aktivnosti poput digitalnog pripovijedanja, jezičnih igara, izrade mentalnih mapa i multimedijskih zadataka za usvajanje vokabulara.

Radom u timovima sastavljenima od učenika koji govore različite jezike, istraživali su kulturne dimenzije jezika, uvježbavali novi vokabular u kontekstu te razvijali digitalnu pismenost i komunikacijske vještine.

Glavni zajednički ishodi uključivali su izradu zajedničkog logotipa, kalendara o sigurnosti na internetu (eSafety), zajednički osmišljene priče te interaktivne igre poput Kahoot i Educaplay izazova. Projekt je bio integriran u više nastavnih predmeta i različite dobne skupine učenika, potičući kreativnost, timski rad i međukulturno razumijevanje.

Projekt je završio zajedničkim online prostorom u kojem su učenici ponosno predstavili svoje završne radove i reflektirali o svom putu učenja.

  1. Mindful Minds, Language Lines

Ovaj eTwinning projekt integrirao je alate umjetne inteligencije u nastavu engleskog jezika kako bi unaprijedio jezične vještine učenika i istovremeno pridonio njihovoj emocionalnoj dobrobiti. Učenici su kroz personalizirane zadatke temeljene na AI alatima sudjelovali u aktivnostima poput digitalne potrage za riječima, čitanja tekstova o mindfulnessu, izrade zdravih recepata uz pomoć AI chatbota te pisanja refleksivnih eseja. Projekt je poticao kreativnost, suradnju i odgovornu uporabu tehnologije. Kroz zajednički rad učenici su razvijali komunikacijske vještine, emocionalnu inteligenciju i digitalnu pismenost, čime su unaprijedili ne samo znanje jezika već i vještine važne za osobni razvoj.

  1. Uz čitanje riječi rastu

Cilj je bio poticanje čitanja kod učenika 3. razreda te kritičko promišljanje i razvijanje vokabulara.

Uspješno smo završili i projekte čitanja koji se provode od 1. do 6. razreda.

 Projekt BrAIn:

Projekt BrAIn bio je CARNet-ov projekt koji je školska knjižničarka provodila s učenicima sedmih razreda s ciljem razvoja digitalnih kompetencija i kritičkog razmišljanja kroz primjenu umjetne inteligencije u obrazovanju. Učenici su kroz različite radionice i praktične zadatke učili što je umjetna inteligencija, kako se razvija, trenira, kako koristiti AI alate za pretraživanje, obradu i vrednovanje informacija i sl. Poseban naglasak bio je na razvoju medijske pismenosti, etičkim pitanjima, prepoznavanju lažnih vijesti i sigurnom korištenju digitalnih resursa. Projekt je poticao timski rad, suradnju i odgovornu uporabu suvremenih tehnologija, a učenici su kroz aktivnosti postali svjesniji utjecaja umjetne inteligencije u svakodnevnom životu i obrazovanju.

Članak (V. Antolić): Umjetna inteligencija u obrazovanju | Pogled kroz prozor

 

Projekt Budi Internet genijalac 

Budi internet genijalac poučava djecu osnovama digitalnog građanstva i sigurnosti kako bi mogli pouzdano istraživati internetski svijet. Projekt “Budi internet genijalac” provodi u Hrvatskoj udruga Suradnici u učenju uz podršku Google.org kao dio Be Internet Awesome programa koji u CEE regiji objedinjava School with Class Foundation.

Objava u članku Pogled kroz prozor: https://ucitelji.hr/aktivnosti-uz-big-lekciju/

 

Projekt za darovite “Širimo radoznalost” 

Ministarstvo znanosti i obrazovanja sufinanciralo je projekte za rad s darovitim učenicima u osnovnim i srednjim školama tijekom školske godine 2023./2024., dodijelivši više od 370 tisuća eura za 146 škola. Cilj ovog natječaja bio je pružiti financijsku podršku projektima usmjerenim na razvoj darovitih učenika u različitim kompetencijskim područjima.

Projekti su uključivali razne aktivnosti poput izrade otvorenih programa rada, suradnje s drugim ustanovama i korištenja tehnologije za pristup specifičnom znanju. Također, podržan je i mentorski rad s darovitim učenicima.

Financiranje projekta “Širimo radoznalost” u OŠ Đurmanec

Osnovna škola Đurmanec dobila je financijsku potporu u iznosu od 1.770 eura za projekt “Širimo radoznalost”, koji je osmislila stručna suradnica knjižničarka Vlatka Antolić. U projektu su sudjelovali učitelji koji su pokrivali STEM, likovno i jezično područje, a uključivao je učenike od 1. do 8. razreda s interesom, talentom ili darovitošću u navedenim područjima. Ciljevi projekta uključivali su neposredni rad s učenicima kroz problemsku i istraživačku nastavu, poticanje viših kognitivnih procesa kroz zahtjevnije zadatke, razvoj kreativnosti kroz kreativne zadatke, aktivno uključivanje učenika u proces učenja i vrednovanja, usmjerenost na konceptualno mišljenje i razvoj motivacije i ljubavi prema učenju korištenjem različitih resursa izvan škole. Dugoročni cilj projekta je edukacija učitelja i pružanje visokokvalitetnog programa za darovite učenike, koji nadilazi redovni obrazovni sustav, te razvoj kulture inovativnosti među učenicima. U suradnji s Krapinsko-zagorskom županijom, organizirano je testiranje učenika radi identifikacije darovitosti, kao i predavanja za djelatnike na temu darovitosti.

Aktivnosti u projektu

Stručna suradnica knjižničarka izradila je Plan rada za darovite te uspostavila kutak za darovite na web stranici škole. Održane su istraživačke radionice za učenike, vježbajući njihovu motoriku, preciznost, koncentraciju i samostalnost kroz izvođenje pokusa, korištenje mozgalica i zagonetki, te izradu novih proizvoda od otpadnih materijala. Učenici su također smišljali vlastite priče koristeći nove digitalne alate i sudjelovali u eTwinning projektima.

Učitelji matematike uključili su visoko motivirane učenike u radionice 3D modeliranja, kreativno pristupali rješavanju matematičkih zadataka i vježbali za natjecanja.

Učiteljica informatike upoznala je učenike s programskim jezicima, algoritmima i programom Makecode, razvijajući njihove logičke i istraživačke sposobnosti.

Učiteljica likovne kulture izrađivala je murale s učenicima, radila izložbe zajedničkih radova i sl.

Svi učitelji trudili su se integrirati više igara u nastavu, provodeći istraživački usmjerenu nastavu i proširujući teme učenjem kroz igru, kako u redovnoj, tako i u dodatnoj nastavi s darovitim učenicima. 

Sve ove aktivnosti omogućene su zahvaljujući financiranju projekta, a škola planira nastaviti s osmišljavanjem i provođenjem raznih aktivnosti za uključivanje učenika u budućnosti.

Adresa škole

ĐURMANEC 49
Đurmanec, 49225

Lokacija na karti

Kontakt

+385 49346003
ured@os-djurmanec.skole.hr

Zapratite nas

Izradu ove mrežne stranice sufinancirala je Europska unija iz europskih strukturnih i investicijskih fondova.

Skip to content