U školskoj godini 2024./2025. provodi se 5 eTwinning projekta, stručna suradnica knjižničarka Vlatka je suautorica dva projekta (Dream i Words Without Borders), a u ostala tri projekta smo partnerska škola:
1. DREAM: Developing Realistic Envisions for a Meaningful future
Učenici iz različitih zemalja sudjeluju u raznim izazovima i zadacima kao partneri, a sve u cilju zajedničkog osmišljavanja rješenja za razne probleme u društvu. Od zaštite okoliša, sigurnosti na internetu, kritičkom promišljanju kod korištenja medija pa sve do razumijevanja UI.
2. Let us become the Future Earth Keepers
Cilj projekta je razviti jezične vještine i ekološku svijest kod učenika u dobi od 9 do 12 godina kroz suradničke aktivnosti primjerene dobi usmjerene na smanjenje ekološkog otiska uzrokovanog potrošačkim načinom života i promicanje održivog razvoja. Učenici iz različitih zemalja surađuju s nastavnicima na rješavanju različitih ekoloških izazova, koji se provode uz pomoću web alata i prezentiraju tijekom video konferencija. Projekt kombinira ekološko obrazovanje s razvojem jezičnih vještina, pridonoseći izgradnji odgovornog pristupa okolišu uz promicanje međunarodne suradnje.
Primjer dobre prakse – nastavna priprema: Održivi razvoj
Predstavljanje projekta: https://youtu.be/jFApFc7yYTc
Projekt se provodi uz sudjelovanje ukupno 12 škola, 7 iz Turske, 2 iz Španjolske, 1 iz Hrvatske, 1 iz Rumunjske i 1 iz Azerbajdžana. Naziv projekta je “Riječi bez granica”, a u projektu sudjeluju učenici Medijske skupine.
Cilj projekta je iskoristiti mogućnosti koje nudi tehnologija, posebno Web 2 alate, u suradnji s učenicima i nastavnicima. Među našim ciljevima je da učenici uhvate korak s najnovijom tehnologijom, dijele iskustva s vršnjacima u drugim školama i prezentiraju svoj rad u digitalnom okruženju. Naši učenici uče zabavljajući se, a istovremeno dijeleći svoje znanje u društvenom okruženju.
4. Mindful Minds, Language Lines
Predstavljanje projekta: https://youtu.be/jNacdLtkpTc
Cilj projekta je povećati emocionalnu otpornost kod učenika uz razne projektne zadatke koristeći se raznim metodama.
- Uz čitanje riječi rastu
Cilj je poticanje čitanja kod učenika 3. razreda te kritičko promišljanje i razvijanje vokabulara.
*eTwinning projekte u školi provode Vlatka Antolić (stručna suradnica knjižničarka), Davorka Belić (učiteljica njemačkog jezika) i Suzana Galović (učiteljica razredne nastave).
Knjižničarka provodi još i projekte:
BrAIn (u suradnji s Carnetom):
Nositelj projekta je Hrvatska akademska i istraživačka mreža – CARNET.
Mjerodavno tijelo koje je nadležno CARNET-u je Ministarstvo znanosti, obrazovanja i mladih, kojemu je nadležna Vlada RH.
Cilj projekta
Cilj projekta je doprinijeti kvaliteti i duljini vremena koje učenici provode u odgojno-obrazovnom procesu kroz integraciju digitalnih tehnologija za uspostavu personaliziranog pristupa učenju i poučavanju te kroz razvoj kurikuluma i digitalnog obrazovnog sadržaja iz područja digitalnih tehnologija u nastajanju.
Specifični ciljevi projekta
- Razvojem kurikuluma i obrazovnog programa te istraživanjem kontinuirano usmjeravati i pratiti utjecaj digitalnih tehnologija na obrazovanje s ciljem podizanja digitalnih kompetencija učenika i nastavnika.
- Razviti sustav pametnih preporuka koji će omogućiti bolji uvid u postignuća učenika i pridonijeti personaliziranom pristupu razvoju svakog učenika
- Automatiziranim sustavom nadzora i upravljanja osigurati visoku dostupnost digitaliziranih obrazovnih usluga kroz efikasnije, dostupnije i održivije upravljanje mrežom i kibernetičkom sigurnošću.
Trajanje projekta
Od 1. rujna 2023. godine do 31. kolovoza 2029. godine.
Budi internet genijalac (Udruga Suradnici u učenju):
Budi internet genijalac poučava djecu osnovama digitalnog građanstva i sigurnosti kako bi mogli pouzdano istraživati internetski svijet.
Umjetna inteligencija u obrazovanju (u suradnji s Udrugom Suradnici u učenju):
Kroz projekt učenicima se nude informacije i savjete o korištenju umjetne inteligencije u stvaranju dinamičnog i prilagodljivog okruženja za učenje na odgovoran način i prijedloge rješenja za rizike i probleme koji umjetna inteligencija donosi.
Projekt za darovite “Širimo radoznalost”
Ministarstvo znanosti i obrazovanja sufinanciralo je projekte za rad s darovitim učenicima u osnovnim i srednjim školama tijekom školske godine 2023./2024., dodijelivši više od 370 tisuća eura za 146 škola. Cilj ovog natječaja bio je pružiti financijsku podršku projektima usmjerenim na razvoj darovitih učenika u različitim kompetencijskim područjima.
Projekti su uključivali razne aktivnosti poput izrade otvorenih programa rada, suradnje s drugim ustanovama i korištenja tehnologije za pristup specifičnom znanju. Također, podržan je i mentorski rad s darovitim učenicima.
Financiranje projekta “Širimo radoznalost” u OŠ Đurmanec – projekt traje do 2026. godine
Osnovna škola Đurmanec dobila je financijsku potporu u iznosu od 1.770 eura za projekt “Širimo radoznalost”, koji je osmislila stručna suradnica knjižničarka Vlatka Antolić. U projektu sudjeluju učitelji koji pokrivaju STEM, likovno i jezično područje, a uključuje učenike od 1. do 8. razreda s interesom, talentom ili darovitošću u navedenim područjima. Ciljevi projekta uključuju neposredni rad s učenicima kroz problemsku i istraživačku nastavu, poticanje viših kognitivnih procesa kroz zahtjevnije zadatke, razvoj kreativnosti kroz kreativne zadatke, aktivno uključivanje učenika u proces učenja i vrednovanja, usmjerenost na konceptualno mišljenje i razvoj motivacije i ljubavi prema učenju korištenjem različitih resursa izvan škole. Dugoročni cilj projekta je edukacija učitelja i pružanje visokokvalitetnog programa za darovite učenike, koji nadilazi redovni obrazovni sustav, te razvoj kulture inovativnosti među učenicima. U suradnji s Krapinsko-zagorskom županijom, organizirano je testiranje učenika radi identifikacije darovitosti, kao i predavanja za djelatnike na temu darovitosti.
Aktivnosti u projektu
Stručna suradnica knjižničarka izradila je Plan rada za darovite te uspostavila kutak za darovite na web stranici škole. Održane su istraživačke radionice za učenike, vježbajući njihovu motoriku, preciznost, koncentraciju i samostalnost kroz izvođenje pokusa, korištenje mozgalica i zagonetki, te izradu novih proizvoda od otpadnih materijala. Učenici su također smišljali vlastite priče koristeći nove digitalne alate i sudjelovali u eTwinning projektima.
Učitelji matematike uključili su visoko motivirane učenike u radionice 3D modeliranja gdje su osmislili i isprintali društvenu igru Đurđopoli, kreativno pristupali rješavanju matematičkih zadataka i vježbali za natjecanja.
Učiteljica informatike upoznala je učenike s programskim jezicima, algoritmima i programom Makecode, razvijajući njihove logičke i istraživačke sposobnosti.
Učiteljica likovne kulture izrađivala je murale s učenicima, interpretacijom poznatih umjetničkih djela na zidovima škole.
Svi učitelji trudili su se integrirati više igara u nastavu, provodeći istraživački usmjerenu nastavu i proširujući teme učenjem kroz igru, kako u redovnoj, tako i u dodatnoj nastavi s darovitim učenicima. Organizirali su obilježavanje Dana darovitih učenika u ožujku održavajući radionice za potencijalno darovite ili visokomotivirane učenike.
Sve ove aktivnosti omogućene su zahvaljujući financiranju projekta, a škola planira nastaviti s osmišljavanjem i provođenjem raznih aktivnosti za uključivanje učenika u budućnosti.
* Te projekti za poticanje čitanja (opširnije o njima možete pronaći pod ikonom Knjižnica): Knjižnica | Osnovna škola Đurmanec
Diseminacija projekata (E-Twinning, BrAIn, Internet genijalac, Daroviti, GLOBalna učionica)
Kraj školske godine nam donosi i dovršetak aktualnih projekata. Tako je ove godine uspješno završeno i vrednovano 5 eTwinning projekta – stručna suradnica knjižničarka Vlatka je suautorica dva projekta (Dream i Words Without Borders), a u ostala tri projekta smo partnerska škola.
Sve detalje o tijeku i aktivnostima projekta možete vidjeti na finalnim proizvodima projekata:
Učenici iz različitih zemalja sudjelovali su u raznim izazovima i zadacima kao partneri, a sve u cilju zajedničkog osmišljavanja rješenja za razne probleme u društvu. Od zaštite okoliša, sigurnosti na internetu, kritičkom promišljanju kod korištenja medija pa sve do razumijevanja UI.
Projekt je imao za cilj potaknuti međunarodnu suradnju učenika i nastavnika kroz korištenje suvremenih digitalnih alata, s posebnim naglaskom na primjenu umjetne inteligencije. Kroz provedene aktivnosti učenici su razvijali kreativnost, kritičko mišljenje, digitalne vještine te svijest o sigurnosti na internetu i održivom razvoju.
Provedene aktivnosti:
- Izrađeni su profili svih sudionika.
- Organiziran je i proveden natječaj za izradu zajedničkog logotipa projekta.
- Održani su online sastanci na kojima su se učenici upoznali, razgovarali i igrali igre za razbijanje leda.
- Na Twinspace forumu učenici su razmjenjivali mišljenja o pitanju: Hoće li napredak umjetne inteligencije dovesti do bolje ili lošije budućnosti?
- Sve uključene zemlje zajednički su odigrale Kahoot kviz o napretku i činjenicama vezanim uz umjetnu inteligenciju.
- Učenici su izrađivali slike o zaštiti okoliša pomoću AI alata te koristili slike svojih vršnjaka iz drugih zemalja kao pozadine za izradu stripova o okolišu. Rezultati su učitani na Padlet.
- Izrađen je zajednički poslovni plan za virtualni proizvod, uz intenzivnu primjenu AI alata.
- Napisana je zajednička priča o fantastičnim avanturama međunarodne skupine učenika.
- Učenici su dijelili i razmjenjivali ideje o sigurnosti na internetu.
- Provedena je evaluacija i diseminacija rezultata projekta, a održan je i posjet između Grčke i Italije u sklopu paralelnog Erasmus+ projekta.
Postignuti rezultati:
- Unaprijeđene su digitalne kompetencije učenika.
- Razvijena je kreativnost kroz praktičnu primjenu umjetne inteligencije.
- Ojačana je međukulturna suradnja i timski rad.
- Povećana je svijest učenika o važnosti sigurnosti na internetu i zaštiti okoliša.
- Uspostavljena je osnova za daljnju suradnju škola uključenih u projekt.
Cilj projekta je bio razviti jezične vještine i ekološku svijest kod učenika u dobi od 9 do 12 godina kroz suradničke aktivnosti primjerene dobi usmjerene na smanjenje ekološkog otiska uzrokovanog potrošačkim načinom života i promicanje održivog razvoja. Učenici iz različitih zemalja surađivali su s nastavnicima na rješavanju različitih ekoloških izazova, koji su se provodili uz pomoću web alata i prezentirali tijekom video konferencija. Projekt je kombinirao ekološko obrazovanje s razvojem jezičnih vještina, pridonoseći izgradnji odgovornog pristupa okolišu uz promicanje međunarodne suradnje.
PPT: Diseminacija eTwinning projekata | Osnovna škola Đurmanec
Projekt se provodio uz sudjelovanje ukupno 12 škola, 7 iz Turske, 2 iz Španjolske, 1 iz Hrvatske, 1 iz Rumunjske i 1 iz Azerbajdžana. Naziv projekta je “Riječi bez granica”, a u projektu su sudjelovali učenici Medijske skupine.
Words Without Borders bio je suradnički eTwinning projekt osmišljen s ciljem obogaćivanja rječnika i jezičnih vještina učenika kroz međunarodnu suradnju i interaktivno učenje. Učenici iz različitih zemalja sudjelovali su u nizu kreativnih i sadržajnih aktivnosti poput digitalnog pripovijedanja, jezičnih igara, izrade mentalnih mapa i multimedijskih zadataka za usvajanje vokabulara.
Radom u timovima sastavljenima od učenika koji govore različite jezike, istraživali su kulturne dimenzije jezika, uvježbavali novi vokabular u kontekstu te razvijali digitalnu pismenost i komunikacijske vještine.
Glavni zajednički ishodi uključivali su izradu zajedničkog logotipa, kalendara o sigurnosti na internetu (eSafety), zajednički osmišljene priče te interaktivne igre poput Kahoot i Educaplay izazova. Projekt je bio integriran u više nastavnih predmeta i različite dobne skupine učenika, potičući kreativnost, timski rad i međukulturno razumijevanje.
Projekt je završio zajedničkim online prostorom u kojem su učenici ponosno predstavili svoje završne radove i reflektirali o svom putu učenja.
Ovaj eTwinning projekt integrirao je alate umjetne inteligencije u nastavu engleskog jezika kako bi unaprijedio jezične vještine učenika i istovremeno pridonio njihovoj emocionalnoj dobrobiti. Učenici su kroz personalizirane zadatke temeljene na AI alatima sudjelovali u aktivnostima poput digitalne potrage za riječima, čitanja tekstova o mindfulnessu, izrade zdravih recepata uz pomoć AI chatbota te pisanja refleksivnih eseja. Projekt je poticao kreativnost, suradnju i odgovornu uporabu tehnologije. Kroz zajednički rad učenici su razvijali komunikacijske vještine, emocionalnu inteligenciju i digitalnu pismenost, čime su unaprijedili ne samo znanje jezika već i vještine važne za osobni razvoj.
- Uz čitanje riječi rastu
Cilj je bio poticanje čitanja kod učenika 3. razreda te kritičko promišljanje i razvijanje vokabulara.
Uspješno smo završili i projekte čitanja koji se provode od 1. do 6. razreda.
Projekt BrAIn:
Projekt BrAIn bio je CARNet-ov projekt koji je školska knjižničarka provodila s učenicima sedmih razreda s ciljem razvoja digitalnih kompetencija i kritičkog razmišljanja kroz primjenu umjetne inteligencije u obrazovanju. Učenici su kroz različite radionice i praktične zadatke učili što je umjetna inteligencija, kako se razvija, trenira, kako koristiti AI alate za pretraživanje, obradu i vrednovanje informacija i sl. Poseban naglasak bio je na razvoju medijske pismenosti, etičkim pitanjima, prepoznavanju lažnih vijesti i sigurnom korištenju digitalnih resursa. Projekt je poticao timski rad, suradnju i odgovornu uporabu suvremenih tehnologija, a učenici su kroz aktivnosti postali svjesniji utjecaja umjetne inteligencije u svakodnevnom životu i obrazovanju.
Članak (V. Antolić): Umjetna inteligencija u obrazovanju | Pogled kroz prozor
Projekt Budi Internet genijalac
Budi internet genijalac poučava djecu osnovama digitalnog građanstva i sigurnosti kako bi mogli pouzdano istraživati internetski svijet. Projekt “Budi internet genijalac” provodi u Hrvatskoj udruga Suradnici u učenju uz podršku Google.org kao dio Be Internet Awesome programa koji u CEE regiji objedinjava School with Class Foundation.
Objava u članku Pogled kroz prozor: https://ucitelji.hr/aktivnosti-uz-big-lekciju/
Projekt za darovite “Širimo radoznalost”
Ministarstvo znanosti i obrazovanja sufinanciralo je projekte za rad s darovitim učenicima u osnovnim i srednjim školama tijekom školske godine 2023./2024., dodijelivši više od 370 tisuća eura za 146 škola. Cilj ovog natječaja bio je pružiti financijsku podršku projektima usmjerenim na razvoj darovitih učenika u različitim kompetencijskim područjima.
Projekti su uključivali razne aktivnosti poput izrade otvorenih programa rada, suradnje s drugim ustanovama i korištenja tehnologije za pristup specifičnom znanju. Također, podržan je i mentorski rad s darovitim učenicima.
Financiranje projekta “Širimo radoznalost” u OŠ Đurmanec
Osnovna škola Đurmanec dobila je financijsku potporu u iznosu od 1.770 eura za projekt “Širimo radoznalost”, koji je osmislila stručna suradnica knjižničarka Vlatka Antolić. U projektu su sudjelovali učitelji koji su pokrivali STEM, likovno i jezično područje, a uključivao je učenike od 1. do 8. razreda s interesom, talentom ili darovitošću u navedenim područjima. Ciljevi projekta uključivali su neposredni rad s učenicima kroz problemsku i istraživačku nastavu, poticanje viših kognitivnih procesa kroz zahtjevnije zadatke, razvoj kreativnosti kroz kreativne zadatke, aktivno uključivanje učenika u proces učenja i vrednovanja, usmjerenost na konceptualno mišljenje i razvoj motivacije i ljubavi prema učenju korištenjem različitih resursa izvan škole. Dugoročni cilj projekta je edukacija učitelja i pružanje visokokvalitetnog programa za darovite učenike, koji nadilazi redovni obrazovni sustav, te razvoj kulture inovativnosti među učenicima. U suradnji s Krapinsko-zagorskom županijom, organizirano je testiranje učenika radi identifikacije darovitosti, kao i predavanja za djelatnike na temu darovitosti.
Aktivnosti u projektu
Stručna suradnica knjižničarka izradila je Plan rada za darovite te uspostavila kutak za darovite na web stranici škole. Održane su istraživačke radionice za učenike, vježbajući njihovu motoriku, preciznost, koncentraciju i samostalnost kroz izvođenje pokusa, korištenje mozgalica i zagonetki, te izradu novih proizvoda od otpadnih materijala. Učenici su također smišljali vlastite priče koristeći nove digitalne alate i sudjelovali u eTwinning projektima.
Učitelji matematike uključili su visoko motivirane učenike u radionice 3D modeliranja, kreativno pristupali rješavanju matematičkih zadataka i vježbali za natjecanja.
Učiteljica informatike upoznala je učenike s programskim jezicima, algoritmima i programom Makecode, razvijajući njihove logičke i istraživačke sposobnosti.
Učiteljica likovne kulture izrađivala je murale s učenicima, radila izložbe zajedničkih radova i sl.
Svi učitelji trudili su se integrirati više igara u nastavu, provodeći istraživački usmjerenu nastavu i proširujući teme učenjem kroz igru, kako u redovnoj, tako i u dodatnoj nastavi s darovitim učenicima.
Sve ove aktivnosti omogućene su zahvaljujući financiranju projekta, a škola planira nastaviti s osmišljavanjem i provođenjem raznih aktivnosti za uključivanje učenika u budućnosti.