Terapijska upotreba priče u radu s učenicima: Emocije, kontrola i otpornost
Priče imaju snažnu terapijsku vrijednost u obrazovnom kontekstu, osobito kada se koriste za poticanje emocionalnog razvoja kod učenika razredne nastave. U ovom slučaju, pripovijedanje priče o raznim emocijama i načinu njihove kontrole poslužilo je kao uvod u radionicu o otpornosti, čime su učenici imali priliku razumjeti vlastite osjećaje te razviti vještine emocionalne regulacije.
Priča koja uključuje različite emocije omogućuje učenicima da kroz identifikaciju s likovima prepoznaju vlastite emocionalne doživljaje. Pripovijedanje je stvorilo sigurno okruženje u kojem su učenici mogli istraživati složene osjećaje poput tuge, ljutnje, straha i sreće. Time su potaknuti na verbalizaciju emocija, što doprinosi boljoj emocionalnoj pismenosti i razumijevanju kako emocije utječu na ponašanje.
Priča (“Kako je zeko zavolio knjižnicu”) je poslužila i kao alat za modeliranje strategija emocionalne kontrole. Učenici su kroz radnju priče uočili kako likovi pronalaze načine za suočavanje s neugodnim emocijama, čime su dobili konkretne primjere regulacije osjećaja. Rasprava nakon priče pomogla je učenicima da povežu sadržaj s vlastitim iskustvima te da razviju svijest o konstruktivnim načinima izražavanja emocija.
Nakon pripovijedanja priče, provedena je radionica s ciljem razvoja otpornosti. Učenici su sudjelovali u aktivnostima koje su ih potaknule na razmišljanje o tome kako prevladati izazove i suočiti se s neuspjesima. Povezivanjem priče i radionice, učenici su usvojili strategije poput pozitivnog razmišljanja, traženja podrške i postavljanja ciljeva.
Terapijska upotreba priče u kombinaciji s radionicom o otpornosti pokazala se učinkovitom metodom u radu s učenicima razredne nastave. Kroz ovaj pristup, učenici su razvili bolje razumijevanje vlastitih emocija, naučili načine kako bi ih mogli kontrolirati te stekli ključne vještine otpornosti koje će im pomoći u svakodnevnim izazovima. Ovakve aktivnosti ne samo da pridonose emocionalnom razvoju, već i jačaju međuljudske odnose i stvaraju podržavajuću učioničku zajednicu.