U Područnoj školi Putkovec i centralnoj školi knjižničarka je održala radionicu na temu prijateljstva.
Radionica je započela čitanjem priče “Klupa prijateljstva” autorice Wendy Meddor. Ova priča donosi inspirativnu ideju koja se često primjenjuje u školama – posebnu klupu na koju učenici mogu sjesti kada se osjećaju usamljeno ili im treba društvo. Druga djeca tada znaju da im mogu prići i ponuditi prijateljstvo. Cilj ove inicijative je jačanje empatije, podrške i zajedništva među učenicima.
Nakon čitanja, razgovarali smo o važnim pitanjima poput “Što znači biti dobar prijatelj?” i “Kako možemo pomoći drugima kad im je teško?”. Kroz diskusiju smo naglasili prihvaćanje različitosti i međusobno uvažavanje. Svaki učenik imao je priliku iznijeti svoje mišljenje, podijeliti iskustva i usporediti ih s drugima.
U kreativnom dijelu radionice, učenici su nacrtali obris svoje ruke i unutar njega upisali omiljenu boju, hranu, životinju i osobine koje ih opisuju. Nakon toga, prijatelji iz klupe pokušavali su otkriti nešto novo jedni o drugima, a svatko je o sebi izrekao najmanje pet rečenica. Ova aktivnost potaknula je strpljivo slušanje, međusobno poštovanje i pažnju prema drugima.
Tema prijateljstva dio je šireg projekta za učenike od 1. do 4. razreda, usmjerenog na razvoj ključnih kompetencija te ostvarenje ciljeva međupredmetnih tema Građanski odgoj i obrazovanje i Osobni i socijalni razvoj.
Tijekom cijele školske godine, kroz radionice u knjižnici nastoje se razvijati socijalne vještine, samostalnost, samopouzdanje i međusobno uvažavanje. Učenici se potiču na pridržavanje zajedničkih pravila, prepoznavanje i regulaciju emocija te razvoj empatije i prihvatljivog ponašanja.