Starija informatička grupa, Digitalni znalci kroz projekt Moj online i offline svijet promiču preventivne aktivnosti za suzbijanje ovisnosti o internetu, videoigrama i digitalnim uređajima te nastoje poticajno djelovati u svojoj okolini informirajući druge o fizičkim, psihičkim i emocionalnim posljedicama prekomjernog korištenja spomenutih tehnologija.
Tijekom zimskih praznika polaznici izvannastavne aktivnosti imali su zadatak odabrati 5 aktivnosti bez ekrana i voditi dnevnik o njima. Kroz dnevnik su učenici trebali osvijestiti svoje vrijeme provedeno u aktivnosti, uočiti koje su svoje vrijednosti i osobine koristili ili unaprijedili u toj aktivnosti te napisati kako su se osjećali te je li im nedostajao ekran. Ovaj uradak osim što je učenicima bio vrsta kreativnog izražavanja i obogaćivanja slobodnog vremena iz čega je proizašla lijepa uspomena na prošle praznike, ujedno je doprinijela i psihofizičkom zdravlju učenika kroz digitalni detoks i samoosvješćivanje svojih obrazaca ponašanja.
Vrijednosti ovog projekta prepoznate su i sa strane Muzeja krapinskih neandertalaca koji su podržali ovaj projekt nagradivši najuspješniji rad obiteljskom ulaznicom za muzej.
Svi su se učenici vrlo potrudili u projektu te su uz svakidašnje aktivnosti osmišljavali i kreativne zadatke. Tako je jedna učenica iz sasvim obične aktivnosti ¨shoppinga¨ napravila zabavnu avanturu. Učenica se odlučila na shopping sa sestričnom u jednom dućanu u Krapini sa širokim asortimanom. Da im bude zabavno, shopping su začinile s nekim pravilima. Zadale su si zadatak da jedna drugoj moraju unutar sat vremena kupiti poklon u vrijednosti 10 eura i da mora biti roze boje. Nakon shoppinga zajedno su otišle u park na druženje te su jedna drugoj uručile poklon. Ovaj primjer samo je jedan od pokazatelja kako je dječjoj mašti samo nebo granica.
Učenici su bili presretni ovom nagradom, a voditeljice projekta, učiteljica Ljiljana Herceg i pedagoginja Valentina Pavić, bile su ponosne na reakcije učenika koji su nakon provedenog izazova i analize aktivnosti rekli kako su ipak manje uz ekrane. Pravi primjer toga jedan je učenik koji na početku projekta prosječno dnevno na internetu boravio i po 9 -10 sati, u prosjek su išli i dani kroz vikend, a kroz izazov u projektu je dnevno uspio izdržati 11 sati bez da je pogledavao na ekran .
I učenici i voditeljice vesele se daljnjim aktivnostima i izazovima u ovom projektu.
Fotografije možete vidjeti u foto-galeriji škole:
http://os-djurmanec.skole.hr/fotogalerija?show=album&id=491