Tim za darovite

Darovito dijete/učenik je dijete/učenik u kojega su utvrđene iznadprosječne opće intelektualne sposobnosti i/ili specifične sposobnosti, visok stupanj kreativnosti i motivacije te dosljedno postizanje izrazito iznadprosječnih postignuća i/ili uradaka u jednom ili više područja.

Darovitost je sklop osobina, iznadprosječnih općih ili specifičnih sposobnosti, visokoga stupnja kreativnosti i motivacije koji darovitima omogućava razvijanje izvrsnih kompetencija i dosljedno postizanje izrazito iznadprosječnih postignuća i/ili uradaka u jednome ili više područja. Zbog višedimenzionalnosti uključenih sposobnosti i osobina, kao i njihove razvojne prirode, daroviti su vrlo heterogena skupina. Stoga je identifikacija darovite djece i učenika složen postupak koji se kontinuirano provodi kako bi se prepoznale i zadovoljile odgojno-obrazovne potrebe darovitih, odnosno poticali njihovi visoki potencijali odgovarajućom podrškom u odgojno-obrazovnome sustavu.

Tim za darovite dužan je raspraviti i ujediniti sve nalaze prikupljene u procesu uočavanja i utvrđivanja darovitih te na temelju rezultata utvrđivanja darovitosti pripremiti mišljenje o primjerenim oblicima podrške za identificiranu darovitu djecu/učenike.

Podatci prikupljeni u procesu identifikacije (rezultati na testovima sposobnosti i kreativnosti te
inventarima ličnosti i drugim upitnicima, analize uradaka, postignuća i izvedbe učenika, procjene te drugi podatci o djetetu/učeniku) čuvaju se kao povjerljivi podatci u stručnoj dokumentaciji.

Cjelovitu dokumentaciju o svakome darovitom djetetu/učeniku vodi voditelj tima za darovite.
Ostali članovi tima vode dokumentaciju o darovitom djetetu/učeniku u skladu sa svojom ulogom i obvezama u timu.

Nakon provedenoga procesa identifikacije na primjeren način daju se odgojiteljima, učiteljima i nastavnicima informacije o identificiranoj darovitoj djeci na odgojiteljskim ili razrednim vijećima kako bi se planirala odgovarajuća odgojno-obrazovna podrška.
Roditeljima/skrbnicima identificirane darovite djece ili učenika na primjeren način daju se povratne informacije o rezultatima identifikacije i smjernice kako bi se poticala odgovarajuća obiteljska podrška.

Identificiranim darovitim učenicima daju se na primjeren način u prisutnosti roditelja/skrbnika povratne informacije o rezultatima provedenoga procesa identifikacije kako bi se uključili u odgovarajuće oblike odgojno-obrazovne podrške.

Skip to content