2017-03-03 07:42:18

Kreativna lektira - Mali postolarski šegrt 3. razreda u PŠ Hromec

Zanimanje kao što su urar, klobučar, krojač, bravar, postolar,… spadaju u skupinu poslova koji danas sve više nestaju, te nas ni ne smije previše iznenaditi da današnje nove generacije djece uopće ne znaju čime se oni bave.

 Upravo za jedno od tih zanimanja školovao se jedan od omiljenijih likova nekadašnjih generacija, junak školskih lektira u 3. razredu osnovne škole, šegrt Hlapić. Kako bi se što bolje učenicima približilo zanimanje postolara, ali i potaknuo interes učenika za čitanjem lektirnog djela Čudnovate zgode šegrta Hlapića, naše poznate spisateljice Ivane Brlić-Mažuranić, 3. razred PŠ Hromec pretvorio se u malu postolarsku radionicu.

Kroz niz praktičnih aktivnosti učenici su se stavili u ulogu šegrta Hlapića te u parovima trebali izvršiti zadatke koje im je postavio majstor Mrkonja.

1. PAR – DIZAJNIRATI CIPELE

Prvi par je trebao dizajnirati novi par cipela za proljeće 2017. koje će sva djeca rado nositi u školu.

 

 

2. PAR – IZMJERITI DULJINU STOPALA

Drugi par je trebao izmjeriti duljinu stopala kako bi odredili veličinu čizmica. Jedan učenik je glumio sina bogataša koji je došao kod Hlapića da mu izmjeri duljinu stopala. Drugi učenik je bio šegrt Hlapić te mu prvo olovkom na bijelom papiru obrubio nogu, potom ravnalom izmjerio duljinu stopala i u tablici pronašao kojoj veličini čizmica ta duljina pripada.

Duljina stopala:

Broj cipele:

18 cm

30

 

19 cm

31

20 cm

32

21 cm

33

22 cm

34

23 cm

35

  

3. PAR – OČISTITI CIPELE

Treći par je morao zamisliti da su mali postolarski šegrti koje je čekao posao čišćenja i pospremanja dugo u noć. Prvo su krpom očistili čizme, četkom je izglancali te na kraju ih zavezali u mašnu da budu spremne kada po njih dođe bogati gospodin.

4. PAR – KROJITI ČIZME

Četvrti par da bi što bolje upoznao posao postolara koji se često sastoji od rezanja kože, drva, plastike, gume i izrade različitih krojeva za  raznovrsnu obuću, trebao je iz papira iskrojiti dijelove te klamericom sastaviti nove čizmice za sina bogataša.

Druženje s Hlapićem, učenici su završili izradom razredne slikovnice gdje je svaki učenik trebao oslikati jedan dan putovanja. Na taj način raznobrojne čudnovate zgode tijekom Hlapićeva putovanja postale su pustolovne i svim učenicima 3. razreda koji su s veseljem i velikom zainteresiranošću kroz čitanje, pisanje, crtanje, dizajniranje i dramatizaciju ugostili malog šegrta u svome razredu.

                                                   Ljiljana Varjačić, učiteljica


Osnovna škola Đurmanec